Känt hunger för första gången på ett år

Äntligen kväll & jag sitter här med en cola zero & granola snacks. Ni som följt mig under graviditeten med Wille & efteråt minns kanske hur jag tappade matsluten helt och haft svårt att äta, nu har jag istället andra problem. Jag känner hunger igen vilket jag inte gjort på ett år?! Hur sjukt är inte det!! Hare helt glömt bort hur det känns. Detta började efter att jag förra veckan la om kosten till mjölkfritt. Jag är hungrig när jag vaknar & hungrig på kvällarna främst. Känner hur hela jag dippar efter varje amning hur jag snabbt behöver kunna stoppa i mig något. Däremot har jag svårt att veta vad jag ska äta. Jag har testat flera olika komplement till mjölkfri yoghurt & kvarg men har verkligen så svårt för dem & efter graviditeten så är jag så så less på mackor vilket är fullt förståeligt då det var just ostmackor jag levde på.

Tur nog har vi äntligen fått en remiss till en dietist så jag ska få hjälp med hur jag ska äta så länge jag ammar och hur vi ska tänka sen när Wille ska börja äta. För jag har i dags läget svårt att veta vad jag kan stoppa i mig framförallt snabba saker som ska gå att äta i farten utan att behöva tillagas. Att äta ägg eller havregrynsgröt till frukost kommer jag tröttna på inom en vecka. Jag måste även tänka på mina egna ”problem” dvs min ibs & att jag inte klarar att äta så mkt gluten heller. Jag är känsligare nu mot när jag var gravid lustigt nog. Hoppas vi får en tid rätt snart!

 xoxoEllen

Gillar

Kommentarer

Sofie
,
Havregrynsgröt går ju att variera massor. Sen förstår jag att man kan tröttna ändå. Testa ha i lite olika frukter och bär.
Jag gör även mkt overnight oats då det ör så enkelt på morgonen när man kan äta de direkt.
Perfekt att ha förberett i kylen. Använder havremjölk Havregryn och chiafrön som bas. Sen olika tillbehör. Hallon e nog favoriten. Eller rivna morötter. Går som sagt att variera. Så de är ett tips 😍
eschutz
eschutz,
Jag ska ge de en chans till med overnigth men ja seriöst mådde såå illana av de de va inte min grej 🙈
nouw.com/eschutz