Blev nekad hjälp på sjukhuset

Jag önskar ni kunde känna doften i mitt hus just nu: Nybakade kanelbullar. Det doftar LJUVLIGT vill jag lova er men nej nu var det inte bullar vi skulle prata om utan hur besöket på sjukhuset gick idag, provtagning för William. Jag anmälde oss snällt i receptionen, satte oss i väntrummet med nr30 på vår kölapp så ropade dom upp nummer för nummer. Jag satt där med en dålig känsla i magen, hur ska jag hantera när dessa ska ta prover på min bebis. Vi hade alltså fått order från Williams barnläkare att besöka vårt lokala provtagningscentral på vc. Så när det blev vår tur förklarade jag för personalen att de var William som skulle stickas och inte jag.

”Vi tar inte emot barn under ett år” fräste den här tanten till mig då.. OKEJ?! Svarade jag väldigt frågandes och fick förklara att det var läkaren som skickat dit oss. Även om jag i stunden där & då blev lite irriterad eftersom vi fått sitta o vänta i nästan en halvtimma för ingenting. Men jag ringde barnmottagningen direkt som VISSTE att vårdcentralen inte tar prover på bebisar.. kom igen, vart tog den kommunikationen vägen? Hur som helst blev det inga prover idag & jag är ändå lättad att proverna tas nästa vecka av specialister på just BARN! Jag undrar dock varför kommunikationen mellan sjukhus ofta är så värdelös .. ? Varför skicka oss till ett ställe när den vet att vi inte kommer få hjälp där? Varför inte boka en tid på rätt plats istället direkt ..?

 xoxoEllen

Gillar

Kommentarer

IP: 82.99.3.229

Senaste nytt